Intravel

Bemutatkozunk

Kristóf Ágota

DSCF1173Az élet a földrajzilag megtett kilóméterektől függetlenül már önmagában egy nagyon izgalmas utazás lehet, ha energiát fektettünk titkainak megismerésébe, és a világban való helyünk megtalálásába. Habár hitem szerint könyvek, beszélgetések és emberi kapcsolatok által napról napra színesíthetjük saját világképünket és örömteli életet élhetünk, mégis a kilóméterekben mérhető utazás erősen hat személyiségünkre és világképünkre. Példaként felhozhatom Ukrajnához és más posztszovjet országokhoz való viszonyom. Amíg nem jártam Ukrajnában, nem is nagyon érdekelt ez a terület és nem tartottam vonzó időtöltésnek a megismerését sem – ami azért is szégyen, mert egy szomszédos országról beszélünk. A néphiedelem szerinti előítéletek sem érdekeltek különösebben, tudom, hogy nem szabad elhinni azokat a véleményeket egy-egy országról, amik csak a negatívumokat emelik ki vagy egy 1X1 logika mentén próbálnak leírni valamit. Balázzsal való utazásaink során megkerülhetetlenül eljutottam Ukrajnába és a fehérorosz fővárosba, Minszkbe. Természetesen mindkét helyre éjszakai vonattal, ismertebb nevén plackarttal, ami egy igazán autentikus utazási élményt, valamint a térség iránti érdeklődést is megadta számomra. Hozzátenném, hogy életem első plackarton töltött éjszakáját eddigi életem egyik legpocsékabb éjszakájaként is nyilvántartom, de ez inkább betudható a saját komfortzónám szűkösségének, mint az éjszakai vonatozás valós kellemetlenségének. Szóval, ha valaki az első éjszakán még nem érzi, hogy „megcsapta a mozdony füstje”, nincs ok az aggodalomra. Későbbi utazások során egyre kellemesebbé válik az élmény. 🙂

Szeretek útikönyvekkel és fényképezőgéppel felvértezve elindulni. Utazás közben szeretek időt hagyni a város spontán felfedezésére is a kötelező látványosságok mellett. A gasztronómia kevésbé vonz, de ha a pénztárcánk is engedi, akkor szívesen megkóstolom a helyi ízeket is. Szállásként a hosteleket preferálom vagy az éjszakai vonatozást, amivel időt és pénzt is egyszerre spórolhatunk.

Országok, ahol már jártam és nagyon szerettem lenni: Törökország, Finnország, Bosznia- és Hercegovina.

Országok, ahol még nem jártam, de nagyon szeretnék eljutni: Írország, Grúzia (idén talán el is jutok 🙂 ), Japán, Bhután.

Városok, amiket csalódásként éltem meg: Tallin, Riga, Prága.

A város, amiről nem gondoltam, hogy tetszeni fog, de végül nagyon megtetszett: Minszk.

A listák folyamatosan frissülnek… 🙂

Rusznyák Balázs

Már kiskorom óta érdekeS6302413l a világ: emlékszem, apukámmal együtt néztük a térképeket, amikor még olvasni sem tudtam. Ehhez képest 11 éves koromig nem is jártam külföldön, mivel addig kizárólag csak itthon utaztunk a családdal. Szerencsére az azóta eltelt 20 év alatt elég sok helyre sikerült eljutnom. Eleinte családi nyaralások, majd később hosszabb, önálló utazások következtek. Ágotával 2014 óta együtt koptatjuk Európa útjait, eddig közösen 10 országban voltunk, én magam 42 országban jártam. Nem vagyunk igazi világjárók, hiszen csak Európában és Ázsiában jártunk eddig, ám így is rengeteg szép, és érdekes helyre jutottunk el. Utazás közben jól kiegészítjük egymást, Ágota remekül fotóz, és a város spontán megismerésének híve, míg én az út megtervezésében, az esetleges vízumok és jegyek beszerzésében jeleskedem.

Ez az oldal nem csak egy blog lesz, ahol utazási élményeinkről olvashattok, hanem egy olyan oldal is, melyen igyekszünk rengeteg hasznos tanácsot, gyakorlati tudnivalót összegyűjteni az utazáshoz. Valljuk, hogy az utazás igazi élményét a szárazföldi utazás jelenti, bár a repülést sem vetjük meg, ha máshogy nem lehet eljutni valahova (ettől függetlenül persze maga a repülés nagy élmény). Ezért leginkább ahhoz igyekszünk majd tanácsokat adni, hogy hogyan lehet eljutni Magyarországról Európa és Ázsia különböző nagyvárosaiba repülő és autó használata nélkül. Természetesen saját utazásaink élményeit is megosztjuk veletek, hátha kedvet kaptok egy-egy kevésbé ismert célpont meglátogatásához.

Országok, ahol már jártam és nagyon szerettem lenni: Grúzia, Ukrajna, Finnország, Irán.

Országok, ahol még nem jártam, de nagyon szeretnék eljutni:  Azerbajdzsán, Japán, Bhután, India.

Városok, amiket csalódásként éltem meg: Riga, Prága, Taskent, Meshed.

Városok, amikről nem gondoltam, hogy tetszeni fog, de végül nagyon megtetszettek: Kisinyov, Zaporozsje, Oulu.