A 2018-as év hosszú idők óta az első volt, amikor a MÁV nem közlekedtet nyáron közvetlen hálókocsit a gyönyörű montenegrói tengerpartra. Ez nagyon nagy kár, ugyanis nem csak, hogy a tengerpart gyönyörű, de az oda vezető vasútvonal is a világ legszebbjei között van. Az állam segítségével ugyan a WizzAir közlekedtet közvetlen repülőjáratot Podgoricába, de hol van az élményben a szurdokvölgyek fölött átkelő vonattól? 2018-ban még egy belgrádi vagy újvidéki átszállással el lehetett jutni végig vonattal Budapesttől Barig, azonban 2019-ben Szerbiában elkezdték a Belgrád-Újvidék vasútvonal felújítását, és ennek kapcsán nemes egyszerűséggel törölték az összes vonatot az érintett szakaszon, pótlóbuszokat viszont nem állítottak forgalomba. Így ma gyakorlatilag lehetetlen végig vonattal eljutni Budapesttől Barig (oké elméletileg Zágráb felé kerülve megoldható, de jóval hosszabb, és drágább így utazni, így az nyilván nem versenyképes megoldás). A Belgrád-Bar szakaszon azonban továbbra is zavartalan a vonatforgalom, Budapest és Belgrád között pedig busszal lehet utazni, így egy átszállással továbbra is megoldható az utazás, csak picit talán kényelmetlenebb módon, mint eddig.
Montenegrói táj.
Budapest-Bar vonattal
2018 nyarán átadták Belgrád új főpályaudvarát, Beograd-Centart. A Bar-ba tartó vonatok azonban nem ezt az állomást használják (az túl egyszerű lenne), hanem a kissé kieső Topcider-t. A Budapest felől érkező buszok a központi buszállomása (BAS Beogradska Autobuska Stanica) érkeznek, innen viszonylag egyszerűen át lehet jutni Topciderre, csak a 3-as villamosra kell felszállni. Belgrád egyes állomásai közötti közlekedési lehetőségekről részletesen ebben a cikkben olvashattok: Belgrád vasútállomásai: Útmutató
Szerbia és Montenegró között egész évben, a Belgrád-Bar vonalon naponta 2-szer, egy éjszakai és egy nappali vonat közlekedik. A nyári nyaralószezonban régen közlekedő Szabadka-Bar éjszakai vonat viszont a fent is említett vágányzár miatt 2019-től nem jár. A két vonathoz naponta négy busz van Budapest és Belgrád között, ezek pedig még nagyjából kényelmesen is csatlakoznak Belgrádban a bari vonatokhoz. Az alábbi táblázatban a 4-ből az a két busz került feltüntetésre, amelyik a legkényelmesebben csatlakozik a vonatokhoz (A teljes buszmenetrend elérhető a Flixbus oldalán) .
A | B | |
---|---|---|
Budapest-Népliget | 12:00 | 23:00 |
Belgrád, buszállomás (BAS) | 18:00 | 5:00 |
Topcider (Belgrád, indulás) | 21:10 | 9:00 |
Vrbnica/Prijepolje Teretna* | 3:14 | 15:48 |
Bijelo Polje* | 4:39 | 16:31 |
Podgorica | 7:07 | 18:55 |
Sutomore | 7:52 | 19:41 |
Bar | 8:08 | 19:56 |
A: Kényelmes deles indulást követően késő délutánra érkezik buszunk a szerb fővárosba. A bari éjszakai vonat indulásáig kicsit kevesebb, mint 3,5 óra van, ez azért jó, mert a pesti busz kisebb késése esetén sem kell aggódni. Ha pedig a busz Budapestről pontosan érkezik Belgrádba, akkor érdemes egy kicsit körülnézni Belgrádban.
Bar vasútállomása.
B: Ha valaki teljes egészében ki szeretné élvezni a lélegzetelállító tájat a Belgrád-Bar vasútvonalon, annak ajánlott a Budapest-Belgrád szakaszt éjszaka megtennie. A busz és a vonat között itt is kényelmes 4 óra áll rendelkezésre.
A Budapest-Belgrád vonat Belgrádban (a régi vasútállomáson).
Egy kis magyarázat a fenti táblázathoz: A *-al jelölt állomások határállomások, ezek az útlevél-ellenőrzés miatt kerültek feltüntetésre, amit leginkább az éjszakai vonatnál kell figyelembe venni.
Bar-Budapest, vonattal
Bar-tól Szerbia felé szintén 2 vonat közlekedik egész évben.
A | C | |
---|---|---|
Bar | 9:00 | 19:00 |
Sutomore | 9:17 | 19:15 |
Podgorica | 10:00 | 20:05 |
Bijelo Polje* | 11:59 | 22:03 |
Vrbniva/Prijepolje Teretna* | 12:38 | 23:33 |
Topcider (Belgrád, érkezés) | 20:02 | 6:12 |
Belgrád, buszállomás(BAS, indulás) | 21:00 | 8:00 |
Budapest-Népliget | 3:00 | 14:00 |
A: Bar-ból a nappali vonattal utazva alap esetben éppen elérhetjük Belgrádban a budapesti éjszakai buszt. Annyiból azonban megfontolandó, hogy még taxival is kell egy 10 perc az átérésre Topciderből a buszállomásra, villamossal pedig kb. 20 perc az út. Ha a vonat pontosan érkezik Barból Belgrádba, akkor ez az idő elég is, de sajnos a Szerb Vasútnál a pontos vonat inkább a kivétel, mint a szabály, a 2-3 órás késés sem elképzelhetetlen. Márpedig ennél a csatlakozásnál már egy 10-15 perces késés is azt eredményezheti, hogy nem érjük el az esti buszt, így én inkább azt javaslom, hogy aki ezzel a nappali vonattal jön, az egy éjszakára szálljon meg Belgrádban, és másnap reggel utazzon tovább busszal Budapestre (lásd a fenti táblázat “B” oszlopát). E mellett az is a megalvás mellett szól, hogy az esti busz budapesti érkezése a nem túl baráti éjjel 3 órára esik.
Bar vasútállomása.
B: A Bar-Belgrád éjszakai vonattal lehet igazán jól kihasználni a nyaralást. Még akár egy korai vacsora is belefér indulás előtt. A vonat elméletileg reggel 6:15-re érkezik Belgrádba. Az első Budapesti busz reggel 8-kor indul, ez a kb. 2 óra elég kevés, de meg lehet kockáztatni. Mindenesetre aki biztosra akar menni, annak ajánlott inkább az egyel későbbi 12:30-kor induló buszra jegyet venni (érkezés Budapestre 18:30-kor), így a Barból érkező vonat komolyabb késése sem okozhat gondot.
A fenti buszok és vonatok természetesen mindkét iránynál szabadon variálhatók, ha valaki ódzkodik az éjszakai vonatoktól, az megszállhat Belgrádban, és utazhat végig nappal vagy akár fordítva, ha valaki szeretne egy napot eltölteni Belgrádban, az utazhat végig éjszakai járatokkal is.
Sutomore a másik tengerparti település, ahova közvetlen vonattal el lehet jutni.
Mennyibe kerül?
A Budapest-Belgrád útra tehát a korábbi vonatok helyett buszra kell szállni. Ez nem csak azért rossz, mert a busz azért kicsit kényelmetlenebb, mint a vonat, hanem azért is, mert drágább. Míg régen a vonatra 26 euróért, azaz kb. 8000Ft-ért lehetett (akkori árfolyamon) retúrjegyet venni, ma szinte ugyanennyi (20 euró, 6800Ft) a buszjegy egy irányba. A Budapest-Belgrád út oda-vissza tehát kb. 14000Ft-ba kerül, ennyiből régen a fekvőhelyes vonaton lehetett utazni. Persze van előnye is a busznak, jóval gyorsabb, mint régen a vonatok, azok 9 ( a valósgában inkább 10-11) órás menetidjeével szemben 6-7 óra alatt megteszik a Budapest-Belgrád távot. A járatokat a Flixbus alvállalkozójaként a szerb Fudeks üzemelteti.
Érkezés vonattal Belgrád fő-pályaudvarára.
A Belgrád-Bar/Sutomore szakasz oda-vissza másod osztályon 42 euró, első osztályon pedig 63,6 euró. Ha valaki csak Podgoricáig utazna, az másodosztályon 38,4 eurót, első osztályon pedig 57,6 eurót kell fizessen a jegyért oda-vissza úton. Ezekre az árakra jönnek rá a különböző helyjegy-árak. Ez ülőkocsiban oda-vissza 3 euró, fekvőhelyes kocsiban, irányonként 6 vagy 9 euró, hálókocsiban pedig 3 ágyas fülkében 15 euró, 2 ágyas fülkében 20 euró, egy ágyas fülkében pedig 45 euró irányonként. Hálókocsihoz, ha jól tudom első osztályú alapjegyet kell váltani.
Montenegrói fekvőhelyes kocsi.
Kilátás a vonatablakból Bar és Sutomore között.
A fentiek kombinációjából az jön ki, hogy a legolcsóbban, végig ülőkocsiban utazva Budapesttől Bar-ba, majd vissza 88 euróért juthatunk el. Ez kb. 29.000Ft. Az árak aztán innen emelkednek, ha az út valamely szakaszán fekvő, netán hálókocsit vennénk igénybe. A legtöbbet akkor kell fizetni, ha mindkét szakaszon éjszaka utazunk, és a Belgrad-Bar szakaszt egyszemélyes hálófülkében kívánjuk megtenni. Ez esetben már alulról súroljuk a 200 eurót. A legideálisabb azonban, ha az út egyik szakaszát fekvőkocsiban tesszük meg, ez esetben például 100 euróból jön ki az oda-vissza út. Nagyjából ez az ár a reális, ennyiből már kényelmesen lehet utazni, így ezzel érdemes számolni.
Hálókocsi a Belgrád-Bar vonatban.
Sajnos a korábbi években nem utaztam soha busszal Budapesttől Belgrádig, így igazából nem tudom, hogy mennyire előre lehet jegyet venni, és hogy ez számít-e, olcsóbb-e a jegy korábban megvásárolva (én úgy látom, hogy nem, de javítsatok ki, ha tévedek). A Szerbiából Montenegróba szóló jegyekre is igaz, hogy ez az alap áruk, nem nagyon van koránvevős, akciós jegy, akár az indulás előtt 30 perccel is kaphatunk ennyiért jegyet. Viszont azért itt érdemes figyelembe venni, hogy a nyári nyaralószezonban főleg a hétvégi vonatokon bizonyos kocsik megtelhetnek az indulásra, tehát fel kell készülni, hogy ha az indulás napján akarunk jegyet venni, akkor mondjuk előfordulhat, hogy például fekvőkocsiba már nem lesz szabad hely. Ezt elkerülendő érdemes lehet indulás előtt 2-3 héttel egy napra kiugrani Szabadkára jegyet venni, ha nyári hétvégén akartok utazni. Az év többi időszakában azonban jellemzően vannak szabad helyek a vonatokon.
Szabadka vasútállomása.
Egyéb tengerparti üdülőhelyek: Budva, Kotor, Herceg Novi
Montenegró talán legszebb természeti képződménye (bár a felhozatal elég erős) a kotori öböl, így nem csoda, ha sokan veszik erre az irányt. Tengerparti üdülőhelyekből talán a legnépszerűbbek Budva környékén találhatók, de Herceg Novi környékén is több strand várja a fürdőzőket. Cetinje pedig a montenegrói történelem szempontjából igen fontos város. Vasút viszont már nem megy erre, így Podgoricától busszal kell tovább utazni. A buszok a podgoricai buszállomásról indulnak, mely közvetlenül a vasútállomással szemben található, így 2-3 perc alatt át lehet érni, ezáltal elméletileg vonatunk beérkezése után akár 10 perccel a buszon ülhetünk.
A Kotori-öböl.
Budapesttől Herceg Novi-ig
A | B | |
---|---|---|
Budapest-Népliget | 12:00 | 23:00 |
Podgorica (érkezés) | 7:07 | 18:55 |
Podgorica (indulás) | 7:55 | 20:20 |
Cetinje | 8:40 | 21:10 |
Budva | 9:30 | 21:47 |
Kotor | 10:10 | 22:23 |
Herceg Novi | 11:02 | 23:35 |
Budapestről ezekbe a városokba való eljutás részleteit a fenti táblázatban láthatjátok. Az előző pontban már bemutattuk a Budapest-Podgorica szakasz részleteit, ebben a táblázatban bővebben csak a Podogoricából tovább induló buszok menetrendje szerepel. Ezek csak kiragadott járatok, melyek véleményem szerint a legkényelmesebben csatlakoznak a Szerbia felől érkező vonatokhoz. Budván át Kotorig szinte 20-30 percenként van busz, nem kell tehát feltétlenül ezeket a járatokat választanotok. Herceg Noviba már kicsit kevesebb járat van, de azért oda is van busz 40-50 percenként.
A podgoricai buszállomás.
Herceg Novi-tól Budapestig
A1 | A | C | |
---|---|---|---|
Herceg Novi | - | 5:45 | 15:20 |
Kotor | 5:00 | 6:40 | 16:37 |
Budva | 5:55 | 7:30 | 17:20 |
Cetinje | 6:35 | 8:15 | 18:10 |
Podgorica (érkezés) | 7:30 | 9:00 | 18:50 |
Podgorica (indulás) | 10:00 | 20:05 | |
Budapest-Népliget | 3:00 | 15:00 |
Akárcsak az odaúti járatok bemutatásánál, itt sem szerepeltetek minden buszt, hiszen mint az odaútnál, itt is rengeteg járat van. Az A verzióhoz tartozó busz a nap első Herceg Novi – Podgorica járata, ezzel kicsit necces elérni a vonatot, aki Herceg Noviból jönne, annak ajánlom, hogy hazafele inkább az éjszakai vonattal menjen. Aki viszont Kotorból, vagy annál közlebbről jönne, annak van egy ennél korábbi járat (A1-es verzió), itt már kényelmes, 2,5 óra van a busz érkezése, és a vonat indulása között. Az esti vonatot viszont kényelmesen el lehet érni Herceg Noviból is.
Kilátás a tengerre Herceg Novi-nál.
A buszjegy árak (egy irányba) a következőképpen alakulnak ezekre a célpontokra:
Podgorica-Cetinje: 2-3 euró
Podgorica-Budva: 4-5,5 euró
Podgorica-Kotor: 6-6,5 euró
Podgorica-Herceg Novi: 7-9 euró
Ezen felül sok buszon (talán mindegyiken) 1 eurót számolnak fel, ha az embernél nagyobb csomag van, amit a csomagtartóba kell tenni.
Montenegró hegyvidékei
Az ország persze nem csak tengerpartokból áll, már nevét is a hegyekről kapta. Ha Montenegróba látogatunk, akkor ajánlott bevenni magunkat a hegyekbe :). Erre a legjobb kiindulópont Montenegró második legnagyobb városa, Niksic, ami már elég közel van a híres hegyvidéki területekhez, mint pl. a Durmitor Nemzeti Park, a Tara-kanyon (ami egyébként az előbbi nemzeti park része) vagy épp a Piva-kanyon. Az alábbi táblázatokban a Niksicig való eljutást mutatom be, onnan a kisebb hegyi falvakat, szurdokokat, hegyeket már sokszor egyszerűbb szervezet túra keretében, vagy egyénileg autót bérelve megközelíteni. Persze sok helyre van busz tovább is, érdemes körülnézni a niksici buszállomáson. Természetesen az ország fővárosaként Podgoricából közvetlenül is lehet utazni a hegyekbe.
Hegyvidéki táj.
A | B | |
---|---|---|
Budapest-Népliget | 12:00 | 23:00 |
Podgorica (érkezés) | 7:07 | 18:49 |
Podgorica (indulás) | 8:00 | 21:45 |
Niksic | 9:03 | 22:48 |
Podgorica és Niksic között napi 5 vonat is közlekedik, ezek közül kettő nagyjából kényelmesen csatlakozik is a Belgrádból érkező két vonathoz. Aki a nappali vonattal érkezik, annak kb. 3 órája van a két járat között, ha a belgrádi vonat nem késik, akkor ennyi idő alatt kb. be is lehet járni Podgoricát.
Hatalmas kanyon az ország észak-nyugati részén.
A | C | |
---|---|---|
Niksic | 6:20 | 17:00 |
Podgorica (érkezés) | 7:23 | 18:03 |
Podgorica (indulás) | 10:00 | 20:05 |
Budapest-Népliget | 3:00 | 15:00 |
Akárcsak az odaúton, visszaúton is, minden Szerbia felé igyekvő vonathoz van csatlakozó vonat Niksic felől, így érdemes ezeket választani. A vonatjegy egy irányba, 2,8 euró, míg a buszokon 2,5-3 eurót kell fizetni, de ugye erre még sokszor rájön az 1 eurós csomagdíj, így általánosságban a vonat olcsóbb, és megbízhatóbb.
Belföldi szerelvény Podgorica állomáson.
A fenti kis összefoglaló alapján talán már mindenki meg tudja tervezni utazását Montenegróba, de ha esetleg olyan helyre utaznátok, mely a fenti összefoglalók egyikében sem szerepel, akkor a ebben a cikkben találtok rövid útmutatót buszmenetrend-keresésre.
Fontos! A fenti menetrendek, és árak tájékoztató jellegűek! Az oldalt szabadidőben, munka mellett készítjük, ezért az adatok naprakészségéért nem tudunk felelősséget vállalni. Utazás előtt mindig tájékozódjatok a hivatalos menetrendekből is!
Utoljára frissítve: 2020.02.04.
Azért a Budapest-Belgrád vonatot éjszaka nem biztos hogy javasolnám. Nyílván egy éjszakát el lehet tölteni rajta de nemrég volt szerencsém megtenni és valami iszonyat… Egyrészről az összes kocsi tele van graffitizve amit nem igazán értek meg, miért engednek Szerbiába, de a másik dolog, hogy a szerb szakaszon rejtélyes oknál fogva kb 40-50 km/h a max sebessége a vonatoknak. Így azért egy fél óra késéssel minimum kell számolni, ezzel elmondható, hogy a ZSS-nek sikerült még a MÁV-ot is alulmúlnia (és nem csak a késések tekintetében).
Szia!
Egyik problémát sem értem igazából, hogy hogyan kapcsolódik az éjszakai vonathoz. Egyrészt, ha a vagon össze van graffitizve, az kívülről talán valóban nem túl esztétikus, de a graffitis vagonok ugyanúgy elvisznek A-ból B-be, mint a graffiti mentesek. Az utas szemszögéből, ráadásul belülről nem is látszik út közben, hogy a vagon kívülről össze van firkálva. Aztán írod, hogy a vonat Szerbiában 40-50-el megy. Ez igaz is, de a nappali vonat is ennyivel megy (sőt néhol 20-30-al csak). Ez valóban elég idegtépő tud lenni, de ha alszol közbe, akkor észre sem veszed, hogy mennyivel megy a vonat. Nappal viszont 2-3 órán át nézheted, ahogy csiga lassan araszol a vonat a bánáti pusztaságban. Engem az utóbbi jobban zavar. Ezt az utat többször is megtettem nappal is, éjszaka is, az éjszakai járat sokkal viselhetőbb. Én jellemzően 10-15 perc késéssel találkoztam az éjszakai vonaton (meg a nappalin is), ez szerintem ilyen hosszú úton belefér. De szerintem a fél óra sem vészes. Nem történik semmi, ha nem 6:17-re, hanem 6:47-re ér le valaki Belgrádba. Végülis a legtöbben Budapestről Belgrádba nem dolgozni járnak ezzel a járattal…
Valóban, nagyrészt igazad van csak hogy mondjam azért sikerült már vonattal felfedeznem a környező országokat, és ez azokhoz képest elég nagy csalódás volt. Nyílván a késés része nem is odafelé volt gond, hanem főleg visszafelé mikor is szintén vonattal jöttünk.
Egyébiránt kifejezetten hasznosnak tartom a honlapot, mindig élvezettel olvasom a beszámolókat, sőt pár utazáshoz innen kaptam kedvet.
Hát ezt mondjuk megértem, a szerb vasút tényleg talán a legalacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújtja a közelünkben. Azt az érzést is ismerem, amikor az ember már jönne haza, szeretne túl lenni az út utolsó, már semmi izgalmat nem tartogató szakaszán, és akkor a vonat 20-30-al döcög, és késik. Elég idegölő tud lenni, amikor az ember már legszívesebben otthon lenne. Mondjuk én ezért kifejezetten nem szeretem a nappali Belgrád-Budapest vonatokat, mert eléggé zavar, amikor a bácskai pusztaságban 20-25km/órával vánszorog a nemzetközi vonat. Örülök, hogy tetszik a honlap, és az mindig külön öröm, ha konkrét utazás is lesz egy-egy cikk eredménye :).
Valóban sajnálatos hogy az idén nem indul közvetlen járat a montenegrói tengerpartra/volt avala-montenegró express/.Kérdésemre a MÁV közölte hogy nem tudtak a vasúttársaságok megegyezni 2018-as témában.Ugyanez a helyzet idén a Bulgár tengerpartra való kijutással,mert oda sem lehet majd közvetlen utazni /volt nessebar express/De lehet hogy valami üzletpolitika van mögötte?
A probléma alapvetően az, hogy ezekbe a célországokba háló- vagy fekvőhelyes kocsikat kellene küldenie a MÁV-nak. Ilyen kocsikat utoljára több mint 20 éve vettek néhányat, az az előtti sorozat pedig a 80-as évek elején készült. Ezekből a régebbi kocsikból egyre kevesebb hadra fogható példány van, és mivel fel nem újítják őket, újakat se vesznek, így törvényszerűen kopnak ki a forgalomból, és ezáltal az általuk kiszolgált útvonalak egy része is eltűnik a menetrendből. Ezen felül probléma még, hogy a nemzetközi vonatok közlekedtetése nagyon bonyolult, sok cégnek kell megállapodnia, mindenféle érdekek-ellenérdekek vannak, ezekbe itt most nem mennék bele, mert kisregényt lehetne írni arról, hogy hogy is működik egy nemzetközi járat közlekedtetése, milyen háttéralkuk kellenek ehhez.
Szia! Érdeklődnék, hogy honnan lehet pontos információkat szerezni a vonatok indulásáról?
Mivel a MÁV nem tudott használható információt nyújtani a Szerbia-Montenegró között közlekedő vonatokról, ezért én speciel a szerb vasutat kerestem meg e-mailben a kérdéseimmel.
A Szabadka-Bar között közlekedő éjszakai vonatról azt az információt kaptam, hogy Szabadkáról 19.55-kor indul és csak ott, az állomáson lehet helyjegyet venni rá. Az árát egyelőre nem tudom.
Továbbá a MÁV közölte, hogy a Budapestről Belgrádba induló éjszakai vonat nem közlekedtet már hálókocsikat…Tehát nem biztos, hogy kényelmes éjszakai utazáshoz.
Az árakról amit megtudtam, hogy létezik a Montenegró Special menetjegy, ami Budapest-Bar vonalon érvényes oda-vissza egy hónapig, és felnőtt személynek 66 euróba, gyereknek 33 euróba kerül.
Szia! Valamit félrekommunikálhattatok, a Szabadka-Bar vonat Szabadkáról 16:45-kor indul, 19:55-kor Újvidékről indul. Az viszont igaz, hogy csak Szerbiában lehet rá jegyet venni. Szabadka-Bar egy irányba 27 euró + helyjegyek, attól függően, milyen kocsiosztályon utaznál ez 3-tól 45 euróig terjed. Egy fekvőhelyes kocsiban 9 euróért lehet már helyet foglalni, tehát a 27+9=36 euró egy irányba a lejutás Szabadkáról. A Budapest-Belgrád éjszakai vonaton valóban nincs háló, csak fekvőhelyes kocsi, itt egy fülkében négy vagy hat ember van. A hat ember tényleg sok picit, de a négy szerintem már viselhető, de persze ez ízlés dolga.
Kedves Ruba !
Nem tudna e felvilágosítani arról hogy ha mi 2018.08.10-én szeretnénk Bár-ba utazni két személyautóval nyolc fővel (2 gyerek,10 év alatti) Szabadkán szálnánk fel,és az autókat is vinnénk.
Hogyan tudnánk ezt megtenni(Fel tudunk Szabadkán szállni autóval is?).
Köszönöm!
Kedves István!
Igen, Szabadkáról is lehet autót szállítani Bar-ba, a díja autónként és irányonként 30 euró.
Üdvözlettel:
Ruba
Na végül megérkeztünk.
Bp. Keleti – Szabadka: 7.57-12.20. Szabadkán vettük meg a hálókocsi jegyeket, amik Újvidéktől érvényesek. Euróval nem, csak dinárral lehet készpénzzel fizetni, viszont jó hír, hogy kártyával is lehet.
Szabadkáról 17.30 körül indult a vonat, amihez Újvidéken csatolták hozzá a hálókocsikat, tehát ott át kellett szállni hátra. 3 ágyas hálókocsiban utaztunk. Mivel még sosem utaztam hálókocsiban, nagyobbnak képzeltem. A wc nem túl higiénikus, kb mint a MÁV személyvonatain. Az okát nem tudjuk, de majdnem 3 órás késéssel érkeztünk Barba másnap 12.50-re.
Jegyárak: Budapest-Bar oda-vissza: 66 euró/felnőtt, 33 euró /gyerek. (Montenegro Special néven kell kérni) Újvidék-Bar: hálókocsi jegy 3 ágyasba: 15 euró/fő egy útra.
A késés oka az volt, hogy a Balkánon vonatoztok 🙂 Ott ez alap sajnos.
Kedves Ruba! Az utolsó bejegyzéseket nem értve, mert többen más időpontot mondanak a Szabadka-Bar közötti indulásra, ezért szeretném megkérdezni, hogy pontosan mikor indul a vonat?
A gépjárművet, ha jól értem lehet vinni ezen a szakaszon oda-vissza? A gépjármű viteldíja a jelzett 30 euro egy vonalon (ezt azért kérdem, mert egy 2008-as internetes cikk szerint már akkor is ennyi volt)? A gépjármű szállításánál mire kell odafigyelni (mennyivel előbb kell megjelenni az állomáson, esetleges előírások).
Ha csak fekvőhelyes kocsikba szeretnénk utazni, az is csak Újvidéktől van, illetve egy családot egy helyre raknak be ezekben az esetekben? Köszönöm szépen a válaszát. Múlt évben voltunk Montenegróban autóval, de csábító lenne ez a megoldás, mert azért messze van.
Kedves Zsolt!
A vonat Szabadkáról 16:45-kor indul, az autószállítás továbbra is 30 euró, szerencsére 10 év alatt nem emeltek árat 🙂 (lásd a szerb vasút hivatalos, nemzetközi viteldíjait:http://www.srbvoz.rs/page24.html) . Az autó maximum 1,55m magas és 1,8m széles lehet, azt sajnos nem tudom, mennyivel előbb kell megjelenni, az indulásnál, de erről a jegyvásárlás során nyújtanak tájékoztatást. Ha van még úgy szabad fülke a foglalás időpontjában, akkor egy családot, egy fülkébe tesznek a vonaton. Azonban előfordulhat olyan, hogy már nincs teljesen üres fülke, és ilyenkor szétdobják az embereket.
Nagyon szépen köszönöm és még azt szeretném megtudni, hogy az autók szállítására van darabszám korlátozás, hogy hány autót visz el a vonat?Nehogy úgy járjon az ember, hogy ott áll a kocsival, őt vinnék, a kocsit meg nem.Ez hogyan működik, esetleg a vasútállomást kellene felhívnunk, a jegyértékesítést?
Van, de pontosan nem tudom mennyi. Érdemes indulás előtt külön kimenni Szabadkára megvenni a jegyet, mert az indulás napján már lehet, hogy nincs szabad hely az autóknak.
Kedves Ruba! Köszönöm szépen eddigi válaszait. A hálókocsis megoldásnál nem tudom, hogy ha csak Újvidéktől van hálókocsi, akkor ebben az esetben hol lehet tartózkodni, kiadnak addig ülőhelyeket?
Másik kérdésem még, hogy esetleg tudja-e, hogy a jegypénztárak meddig vannak nyitva hétköznap vagy hétvégén a szabadkai állomáson? Nagyon szépen köszönöm. Tisztelettel: Braun Zsolt
Sajnos ennyire részleteiben nem tudom, hogy hogyan működik a dolog, ezzel a konkrét problémával még nem találkoztam. Feltételezem, hogy addig az ülőkocsiban helyet lehet foglalni. A szabadkai jegypénztár 0-24 nyitva van :).
A hálókocsikat csak Novi Sad-ban csatolják a vonathoz, addig Szabadkától ülőhelyes kocsikban lehet utazni. Ülő helyjegyet nem kell váltani.
Köszi az infót 🙂
Szia!
A fenti Budapest-Bar táblázatban úgy látom a B opció szerint, hogy a vonat Szabadkáról 17:26-kor indul. Ezzel ellenben a MÁV oldalán úgy látom 16:45kor, és így csak 50 perc áll rendelkezésre az átszálláshoz.
Egy kis egyértelműsítést kaphatnék?
Köszönöm
Szia!
Jogos az észrevétel egy nemrég kezdődött pálya-felújítás miatt valóban korábban indul Szabadkáról. Javítom a cikket.
Üdv.:
Balázs
Szia!
Látom átírtad, szuper. A táblázat után B opcióban részletezve még mindig másfél óra van. Szerinted ez a kb. 50 perc elegendő az átszállásra?
Hát szerintem necces, én lehet inkább, a reggeli vonattal mennék.
Illetve, ha kétszemélyes hálókocsiban szeretnénk ketten utazni, akkor az irányonkénti 20 euros felárat 2x kell kifizetni, vagy csak egyszer?
A szabadka-bar vonatra a kiegészítő jegyeket itthon meg lehet valahogyan vásárolni?
Igen, a felárak fejenként értendők, és úgy tudom, hogy ezt Magyarországon nem lehet megvenni.
Szia! Csak Szabadkán tudod megvenni a hálókocsi jegyeket, Magyarországon nem. Készpénzben csak dínárral lehet fizetni, euróval nem! Viszont visa kártyát elfogadnak. Mi a reggeli vonattal mentünk, így több mint négy óránk volt Szabadkán. Akkor vettük meg a hálókocsi jegyeket is, amik csak Újvidéktől szólnak, mivel ott csatolták a vonathoz a hálókocsikat. Addig másik kocsiban ültünk.
Pingback: Szecessziós Szabadka - Intravel
Kedves Mindenki!
08.10-i indulással, vonattal tervezünk montenegrói utat (3 fő, a végcél Budva, ez lesz az első utunk Montenegróba).
A jegyvásárlással kapcsolatban szeretnék felvilágosítást kérni.
– a vonatjegyet (Montenegro Special 66 Euro) Magyarországon is meg lehet vásárolni és csak a fekvő v. háló kocsi helyjegyeket kell/lehet Szabadkán (v. Belgrádban) megvenni? KV hozzászólásából erre következtetek (ezzel szemben egyéb helyen azt írják, hogy vonatjegy csak Szerbiában váltható, az online módon megvásárolt jegyekkel pedig problémák lehetnek).
– ha csak Szerbiában lehet megvenni a jegyeket, az indulás napjára lehet-e hagyni, vagy necces, hogy esetleg nem lesz már hely a vonaton? (tudom, hogy erre csak véleményt lehet mondani, biztos választ nem)
– a cél Budva, ehhez a podgoricai leszállás javasolt? A cikkből ez egyértelműnek tűnik, csak megerősítést szeretnék kapni.
A segítő válaszokat előre is köszönöm!
Kedves Dénes!
A fekvő és hálókocsijegyeket valóban csak Szerbiában lehet megvásárolni, a Montenegro-Special elvileg kifejezetten a magyar-szerb-montenegrói viszonylatra lett kitalálva, tehát nem lehet gond a Magyarországon megváltott jeggyel. Én semmiképpen nem hagynám a jegy-vásárlást az indulás napjára, mert addigra betelhet a vonat, érdemes tehát minél előbb foglalni. Erre egy egynapos szabadkai kiruccanás kiválóan alkalmas. Igen, Budva felé a legtöbb busz Podgoricából van, de Bar-ból sem vészes az eljutás, erre is több busz megy naponta, tehát ha szeretnétek, elmehettek Barig is, és onnan is lehet buszozni.
Üdv.:
Balázs
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy autóval mennénk 2018-08-12i esti indulást terveztünk Szerbiából Montenegróba 2 gyermek, 2 felnőtt. Mi a menete pontosan? Olvastam más oldalon, hogy érdemes át menni egy külön nap, és meg venni a jegyeket, ez tényleg így érdemes? Szabadka és Montenegró között nem is áll meg máshol a vonat, ergo az autó biztonságban van? K
Szia! Igen, érdemes mielőbb kimenni, és megvenni a jegyeket, mert az indulás napján már előfordulhat, hogy nincs szabad hely, főleg az autószállító vagonon. A vonat nagyon sok helyen megáll, de az autószállító kocsi kívülről egy elég szűk ráccsal van körülvéve, amin nem igazán lehet még átnyúlni sem. Ahhoz pedig, hogy az autóval leálljanak a vagonról, külön speciális rámpa kell, illetve legalább 1-1,5 óra állás, a vonat meg max 5-10 percet áll egy állomáson, ennyi idő alatt lehetetlenség az autót lelopni a vagonról.
Üdv.:
Balázs
Kedves Balázs!
nagyon köszönöm a válaszodat . Még abban segítenél kérlek, hogy hétfőn tudok leghamarabb ki jutni Szabadkára. Hogy kell kérnem a jegyet ? van vmi neve a jegynek?
Kedves Éva!
A jegynek nincs semmi különös neve, csak kérni kell Xdb jegyet Y osztályra Bar-ba.
üdv.:
Balázs
Sziasztok! Kérdezném, ha nem akarom igénybe venni a hálókocsit akkor is kell helyjegyet vennem Szabadkáról?
Szia!
Ülőkocsiba nem kötelező helyet foglalni, de lehetőség ott is van. És ha minden ülőhely elkel, akkor bizony állni fogsz Szabadkától Barig. Bár ennek kicsi azért a valószínűsége, de olyan simán lehet, hogy leülsz Szabadkán valahova, majd Bácstopolyán felszáll valaki, akinek oda szól a jegye, átülsz, az új helyedre Újvidéken jön valaki, és így tovább. Aztán Belgrádtól már lehet, hogy tényleg állni kell… Az ülőhelyfoglalás 3 euró, én nem ezen spórolnék. Egyszer álltam végig utat Szófiától Dimitrovgradig, nem volt kellemes…
Köszönöm a választ! Nem spórolni akartam, csak egyszerüen nem tudtam. Mégegyszer köszönöm!
Értem, nincs mit, örülök, hogy segíthettem 🙂
Sziasztok!
Annyi kérdésem volna,hogy amit bár megválaszoltak már, de mivel a Mávval folytatott beszélgetések csak full bizonytalanná tettek, lényegre törően feltennék:
Vettem egy ún. Montenegro Special jegyet, és Szabadkáról szeretnénk párommal Barba utazni. Nos tehát mennyire lehetséges ezzel a jeggyel? Máv közölte, hogy elvileg ugyanarra az útvonalra érvényes, hogy ha még Szabadkáról is szállnánk fel. De helyjegyet csak Szabadkán tudok venni, illetve milyen helyjegyek vannak milyen áron vannak?
A vonat 16:45-kor (de hallottam 16:30-ról is) indul.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia!
Átszállhatsz Szabadkán is, nem gond. A helyjegyek ára, ülőkocsira 3 eur/fő/irány, fekvőhelyes kocsiban 6 vagy 9 eur/fő/irány, míg hálókocsiban 15 eur/fő/irány, ha 3 fős fülkébe foglaltok, és 20 eur/fő/irány, ha 2 személyes kocsiba foglaltok. Viszont azt tudnotok kell, hogy Szabadkától csak egy ülőhelyes kocsi közlekedik, ha fekvő, vagy hálókocsiba vesztek jegyet, akkor arra Újvidéken tudtok felszállni. Ha ilyen kocsiba szól a jegyetek, akkor természetesen Szabadka és Újvidék között utazhattok az ülőkocsiban, majd Újvidéken átszállhattok a fekvő/hálókocsiba, ez nem számít útmegszakításnak.
Pingback: Belgrád vasútállomásai: Útmutató - Intravel
Hali, szuper az írásod, viszont, Belgradbol Barba 42euro volt csak oda és muszáj helyjegyet vásárolni 2osztalyon (2018.19.17.-i utazás oda). A másik, hogy retúrt csak bizonyos számú napok felett lehet vasarolni, mi 5 napra megyünk, így nem lehetett. Vissza Bárban kell megvenni, az is gondolom lesz ennyi. Szóval Belgrad – Bár odavisza 90 euró plussz akkor még a Budapest – Belgrad oda vissza.
Szia!
Ez a 42 euro nekem nagyon fura, mind a szerb vasút, mind a montenegrói vasút hivatalos oldalán 21 euró (+ helyjegy) szerepel.
Szerb Vasút oldala : http://www.srbvoz.rs/page24.html
Montenegrói Vasút oldala: http://www.zpcg.me/downloads/Cijene%20karata%20u%20medjunarodnom%20saobracaju.pdf
Ha esetleg tudsz küldeni egy fényképet e-mailen, szívesen megnézném azt a 42 eurós jegyet (e-mail címünk: intravelbudapest@gmail.com).
Köszi:
Balázs
Valaki írna aki autót hozott vitt? Épségben levették az autót?
Szia!
Tudnál abban segíteni, hogy Belgrad-Bar közötti vonatra hol lehet jegyet foglalni úgy, hogy autót is lehessen szállítani?
Szia!
Ilyen jegyeket sajnos csak Szerbiában lehet venni, hozzánk legközelebb Szabadkán.
Üdv.:
Balázs